Aktualności

Previous Next

Północna Walia

Trudno oddać w słowach to zobaczyliśmy i czym się zachwyciliśmy na całodniowej wycieczce do Północnej Walii. Być może pomogą w tym zdjęcia i nasza krótka relacja. Pierwszym punktem naszej wyprawy był piękny wiktoriański kurort Llandudno nad morzem, gdzie podziwialiśmy elegancką zabudowę i spacerowaliśmy zabytkową promenadą. Następnie udaliśmy się do malowniczo położonego miasteczka Conwy z portem rybackim, zamkiem Edwarda I z 1283 roku oraz imponującymi murami obronnymi wokół miasta. Ogromne wrażenie wywarła na nas przyroda i krajobraz w Parku Narodowym Snowdonia. Dzięki słonecznej pogodzie udało nam się zobaczyć najwyższy szczyt górski Snowdon, zielone doliny z pasącymi się owcami oraz górskie wodospady. W stolicy Północnej Walii, Betws-y-Coed obejrzeliśmy kościół św. Michała oraz urocze sklepiki z pamiątkami, kawiarenki i restauracje. Na zakończenie naszej wycieczki podziwialiśmy zapierające dech w piersiach widoki z XVIII wiecznego Akweduktu Pontcysyllte.