ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW DO KLASY I KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ KSIĘŻY MICHALITÓW BŁ. BRONISŁAWA MARKIEWICZA W KROŚNIE NA ROK SZKOLNY 2019/2020
- Podstawą przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej jest akceptacja przez jego rodziców lub prawnych opiekunów katolickiej misji szkoły oraz zasad zawartych w szkolnym statucie, programie wychowawczo-dydaktycznym i regulaminach.
- Do szkoły przyjmowane są dzieci siedmioletnie. Na wniosek rodziców do klasy pierwszej może zostać przyjęte dziecko w wieku 6 lat pod warunkami:
- dziecko odbyło roczne przygotowanie przedszkolne (tzw. "0") lub
- uzyskało pozytywną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o przyśpieszeniu nauki szkolnej.
- Decyzję o przyjęciu dziecka podejmuje dyrektor szkoły na postawie rozmowy rekrutacyjnej z kandydatem i jego rodzicami/prawnymi opiekunami.
- Do sekretariatu szkoły należy złożyć:
- wniosek rodziców (do pobrania tutaj w formacie pdf albo tutaj w formacie doc lub z sekretariatu szkoły),
- zaświadczenie o realizacji rocznego przygotowania przedszkolnego,
- opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole w przypadku, gdy dziecko nie odbyło rocznego przygotowania przedszkolnego (dotyczy dzieci 6 letnich),
- ostatnią ocenę rozwoju dziecka od nauczyciela przedszkolnego lub informacji o dziecku,
- opinię psychologiczną lub orzeczenie, jeśli takie dziecko posiada,
- skrócony odpis aktu urodzenia dziecka,
- zaświadczenie o przyjęciu chrztu przez dziecko,
- 2 aktualne zdjęcia.
- Po pozytywnej decyzji o przyjęciu dziecka do szkoły należy dostarczyć:
- ocenę rozwoju dziecka po rocznym przygotowaniu przedszkolnym,
- bilans sześciolatka.
Terminy rekrutacji:
Od 28 stycznia do 14 marca 2019 r. - zapisy do szkoły podstawowej do klasy I (formularz do pobrania ze strony internetowej lub z sekretariatu szkoły),
28 lutego 2019 r. – Dzień otwarty,
23 marca 2019 r. - rozmowy rekrutacyjne z kandydatami i ich rodzicami,
25 marca 2019 r. - ogłoszenie listy przyjętych uczniów do szkoły podstawowej do klasy I.
O pozytywnej lub negatywnej decyzji dyrektora szkoły rodzice (prawni opiekunowie) dziecka poinformowani zostaną w formie pisemnej. Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo uzyskać informacje o podjętej decyzji dyrektora osobiście w sekretariacie szkoły.
Po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego dyrektor szkoły organizuje zebranie dla rodziców, dotyczące organizacji nowego roku szkolnego.